Today I want to show you how I made a 40×40 cm (15,75 inch) collage on canvas.  First I surch for nice images. This time I used pictures of  a piece from Van Eyk from the St. Bavo Kathedral in Gent (Belgium), it’s called “De Erytrese Sibylle” and it’s from 1432.

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik een 40×40 cm collage op canvas heb gemaakt. Als eerste zoek ik leuke afbeeldingen. Deze keer heb ik gekozen voor gedeeltes uit Het Gents Altaarstuk  (De Erytrese Sibylle) van de Sint Bavo Kathedraal, gemaakt door Van Eyk 1432.voorbeeld-1-30.jpg

Next I paint the background in a colour that matches with the images, this time: darkyellow. After that I surch for paper, lace and other things that looks nice for my collage. I lay everything together on the canvas and then I decide how to finish my background with perhaps more paint and rubberstamps.

Vervolgens verf ik de achtergrond in een kleur dat mooi past bij de afbeeldingen, in dit geval okergeel. Daarna zoek ik papier, kant en andere dingen dat er mooi bij lijken. Ik leg alles bijelkaar op het canvas en dan besluit ik hoe ik de achtergrond afmaak met evt. meer verf en stempels.

 voorbeeld-2-30.jpg

After that I adhere the papers, etc. At the end ofcourse I can even add more paint/stamps or nice things.

 Daarna bevestig ik alles. Als laatste kan ik natuurlijk nog meer verf, stempels en andere leuke dingen toevoegen.

eindresultaat-35.jpg

Ofcourse the colours are more bright then on the pictures.

 Natuurlijk zijn de kleuren in het echt veel mooier.

~ door annietavries op mei 5, 2007.

Geef een reactie

 
