sneeuwpopjes-4-60.jpg

FOR YEARS I AM SELLING CARDS IN AN ELDERLY-HOME IN MY TOWN: TWICE A YEAR: IN SPRING AND IN DECEMBER. OFCOURSE IN DECEMBER MOSTLY CHRISTMAS-CARDS. BECEAUSE I DON’T WANT TO CHARGE TOO MUCH MONEY, THE CARDS MUST BE SIMPLE BUT – OFCOURSE – VERY NICE ! I ALWAYS DO PARCHMENT-CARDS, SINCE I DO NOT STAMP FOR A LONG TIME AND THE PEOPLE KNOW ME FOR THE PARCHMENT-CARDS AND EVEN COME TO SEE ME FOR THAT REASON. SO I STICK TO THE PARCHMENT-CARDS. ALTHOUGH I CAN PAINT VERY WELL ON PARCHMENT-PAPER THESE CARDS WERE MADE FROM PRE-PRINTED VELLUM; I ONLY HAD TO MAKE THE LITTLE BORDERS AROUND THE PICTURES. I THINK THE CARDS LOOK SWEET, NOT VERY ARTFULL, BUT SWEET.

TOTALY I MADE 21 OF THIS SERIE, ALL SLIGHTLY DIFFRENT. HERE’S A SMALL SELECTION.

Al jaren verkoop ik kaarten in een verzorgingshuis in mijn woonplaats: twee keer per jaar: in het voorjaar en in december. Natuurlijk het meest kerstkaarten in december. Omdat ik de kaarten niet te duur wil verkopen, moeten de kaarten eenvoudig, doch smaakvol zijn.  Ik maak altijd perkament (pergamano)-kaarten, omdat ik nog niet zo lang stempel en omdat de mensen mij kennen van de pergamano-kaarten; sommigen komen er zelfs speciaal voor. Dus blijf ik maar bij de perkament-kaarten. Ondanks dat ik wel goed op perkament-papier kan schilderen, zijn deze kaarten gemaakt van voorgeprinte vellum; hoefde alleen maar de randjes erom te maken. Ik vind de kaarten wel schattig geworden, niet echt kunstig maar wel schattig.

In totaal 21 van deze serie gemaakt. Allemaal weer een beetje anders. Hier een kleine selectie.

sneeuwpopjes-5-50.jpg

sneeuwpop-1-40.jpg

sneeuwpop-3-60.jpg

sneeuwpop-2-50.jpg

pinguins-60.jpg

pinguins-2-60.jpg

~ door annietavries op december 9, 2007.

Eén reactie to “”

  1. Die sind wirklich total süß, Annieta!

Geef een reactie

 
